Alles onder één dak Slim inkopen A-merken voor groothandelsprijzen

Winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg

Vragen? Wij hebben antwoorden!


In dit overzicht vind je veel gestelde vragen. De kans is groot dat je hier een antwoord op je vraag vindt. Zo niet, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Wij willen graag zoveel mogelijk antwoorden centraal verzamelen. Heb je een relevante toevoeging? Dan horen wij dit uiteraard graag.

Algemene vragen

Alleen zakelijke klanten kunnen gebruik maken van onze diensten. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je je registreren via ons online registratieformulier. Na je registratie is je account direct geactiveerd. Om een account te maken volg je deze link.
  1. Ga naar Inloggen/Registreren
  2. Klik op de link 'Wachtwoord vergeten'
  3. Vul uw e-mailadres in.
  4. U ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
  5. Uw nieuwe wachtwoord is direct actief, u kunt nu inloggen.
Je kunt vanuit je persoonlijke account voor meerdere filialen en locaties bestellen. Neem hiervoor contact op met onze collega's via verkoop@advion.nl.
Ja, dit is mogelijk. Een filiaal voegen wij graag voor je toe aan je account. Neem hiervoor contact op met onze collega's via verkoop@advion.nl.
Je kunt ons ten alle tijde een email sturen of ons bellen tijdens de openingstijden. De openingstijden van ons kantoor in Amsterdam zijn van maandag tot en met donderdag van 8.30u tot 17.00u en op vrijdag van 8.30u tot 16.00u. Bezoek is alleen mogelijk op afspraak. Verdere gegevens vindt u op onze contactpagina.

Producten

Als klant van Advion kun je alle afbeeldingen van de artikelen vinden en downloaden bij elk specifiek product. Op aanvraag kunnen wij toegang geven tot een FTP server met daarin de benodigde veiligheidsbladen in bulk. Neem hiervoor contact op met verkoop@advion.nl
Ondanks dat wij veel investeren in het zorgvuldig aanbieden van de juiste artikelgegevens, kan het voorkomen dat een onjuist packshot van een artikel wordt weergegeven. De getoonde artikelnummers en EAN CE code zijn altijd leidend. Mocht je vragen hebben over de betrouwbaarheid van een specifiek product kun je contact opnemen met de afdeling verkoop via de verkoop email .
Als klant van Advion kun je de beschikbare veiligheidsbladen vinden op de productpagina's. Na inloggen vind je per artikel een knop waarmee je de sheet kunt downloaden. Ontbreekt er een productdatablad? Dan kunnen wij deze opvragen bij de fabrikant. Neem hiervoor contact op met databeheer
Je kunt het juiste product het best vinden door te zoeken op EAN-code. Als een artikel toch niet (meer) in onze webshop staat kan dat meerdere redenen hebben. Zo kan er een naamswijziging hebben plaatsgevonden of levert de fabrikant het product niet meer omdat het artikel is verlopen of gewijzigd. In beide gevallen kun je contact met ons opnemen via de email of de telefoon: 088 110 4646 waarbij wij je kunnen informeren en adviseren over een eventueel vervangend product.
Wij beseffen dat we een bijzondere verantwoordelijk hebben op het gebied van voedselveiligheid in de opslag en het verdere logistieke proces. Wij bezitten het ISO 22000 certificaat en kunnen deze op aanvraag aanleveren. Productspecificaties van food artikelen van Unilever zijn veelgevraagd, deze zijn via https://www.unileverfoodsolutions.nl/ te vinden.

Leveringen

Wij leveren van maandag tot en met vrijdag.
Wij leveren ook buiten Nederland. Voor orders naar België hanteren wij een minimaal bestelbedrag en tevens franco huis bedrag van €1100,-. Voor informatie over tarieven en levertijden buiten Nederland en België kun je contact opnemen met ons verkoopteam via verkoop@advion.nl.
Je ontvangt een dag voor levering de pakbon met daarop de artikelen die geleverd zullen worden. Ontbreken er hier producten op, dan dienen deze bij een volgende bestelling opnieuw besteld te worden. Per 01-05-2022 houden wij geen backorders meer aan.
Per 01-05-2022 houden wij geen backorders meer aan. Indien een product niet geleverd kan worden dient deze opnieuw besteld te worden.
Mocht er na de bestelling blijken dat een of meerdere artikel(en) niet leverbaar zijn word je hier door de orderadministratie van op de hoogte gesteld. Je krijgt een bevestiging en eventueel een voorstel voor een vervangend artikel. Voor meer vragen kun je contact opnemen met de orderadministratie via order@advion.nl of 088 110 46 46.
Tijdens het bestellen zie je de beschikbare voorraad en de eventuele leverdagen. Je order wordt na ontvangst ingepland waarbij je een orderbevestiging ontvangt. Via je account kun je de bestellingen terugvinden, de verwachte leverdatum bekijken en track&trace van je bestelling inzien.
Ja. Tijdens het afronden van de order kun je aangeven dat je de order wilt komen afhalen. Je ontvangt van ons een dag waarop je de bestelling kunt afhalen. Je kunt je bestelling ophalen bij logistiek centrum aan de Slego 1 (Westpoort) in Amsterdam en je kunt je melden tussen dock 10 en 11. De kosten voor het afhalen van een order bedragen 15 euro.
Het is alleen mogelijk om bestellingen op je eigen afleveradres te laten bezorgen. Het adres kun je zien of selecteren tijdens het bestelproces.

Bestellen

Bestellen kan online via onze webshop of via EDI. Meer informatie over EDI en hoe je met ons kunt verbinden kun je hier lezen.
Het minimale orderbedrag is 400 euro. Vanaf 750 euro leveren wij franco.
Voor orders onder de 750 euro brengen wij 35 euro verzendkosten in rekening. Vanaf 750 euro leveren wij gratis. Wil je voor 12.00 uur geleverd krijgen? Dan brengen wij 25 euro extra in rekening. Liever je order komen ophalen? Dat kan ook. Voor afhalen brengen wij 15 euro in rekening.
De minimale afname bij Advion is 1 collo (dit is een omdoos). Afname per stuk is dus niet mogelijk, tenzij 1 collo 1 stuk is. In onze webshop wordt bij elk artikel duidelijk aangegeven hoeveel artikelen er in een (om)doos verpakt zitten en wat de palletbelading is.
De mogelijkheid tot het aanpassen van een geplaatste bestelling is afhankelijk van de status van de order. Als de zending nog niet is aangemeld voor transport is er een mogelijkheid om (in overleg) de order aan te passen. Neem hiervoor telefonisch altijd eerst contact op met de orderafdeling via 088 110 4646.

Klachten

Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, dan kun je contact met ons opnemen via onze portal Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Indien je als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kun je deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel (via www.thuiswinkel.org)
Hoewel wij onze processen zo hebben ingericht dat eventuele fouten of gebreken worden opgemerkt, kan het voorkomen dat er iets fout gaat of bijvoorbeeld beschadigd tijdens het transport. Je kunt dit direct melden via onze orderservice pagina.
Wanneer er een afwijkende hoeveelheid of een verkeerd artikel geleverd is kun je hier melding van maken via onze orderservice pagina. Daarna zal de retourprocedure in overleg in worden gezet.

Betalen

De betalingsvoorwaarden zullen met je afgestemd worden zodra je klant bent geworden van Advion.
De betaalgegevens vind je op elke factuur in de rechter kantlijn. Onze betaalgegevens zijn: IBAN: NL50 INGB 0009 0301 11 BIC: INGBNL2A
Je kunt betalen via iDeal, Creditcard en Mistercash / Bancontact. Voor Creditcard betalingen brengen wij 5 euro servicekosten in rekening.
De financiële administratie is elke werkdag bereikbaar via administratie@advion.nl of 088 110 4646.

Gekoeld en Diepvries

Het minimale orderbedrag voor gekoelde en diepvries producten is 400 euro. Niet koel/diepvries producten tellen niet mee binnen deze orderwaarde.
Gekoelde en diepvries producten komen uit een ander magazijn en worden met een speciale vervoerder geleverd. Hier zijn extra kosten aan verbonden.
Nee. Deze producten worden altijd apart geleverd.