Menu

Winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg

Veelgestelde Vragen

Op deze pagina hebben wij enkele vragen al beantwoord. Staat uw vraag hier niet tussen? Wij staan u graag te woord via 088 110 4646 of verkoop@advion.nl.

Advion wil graag zoveel mogelijk antwoorden centraal voor u verzamelen. Heeft u een relevante toevoeging? Dan horen we dit graag.

Algemene vragen

Mits u een KvK nummer bezit kunt u klant worden: Advion levert uitsluitend aan bedrijven en niet aan particulieren. Om klant te worden heeft u een KvK-nummer nodig. Na de registratie heeft u direct toegang tot ons gehele productassortiment, onze databank en ons actieprogramma waar u onze scherp geprijsde aanbiedingen kunt vinden. U kunt eenvoudig een account aanvragen op onze website via deze link.
U kunt ons ten alle tijde een email sturen of ons bellen tijdens de openingstijden. De openingstijden van ons kantoor in Amsterdam zijn van maandag tot en met donderdag van 8.30u tot 17.00u en op vrijdag van 8.30u tot 16.00u. Bezoek is alleen mogelijk op afspraak. Verdere gegevens vindt u op onze contactpagina.
Ja en nee. Advion is een distributeur met een groothandelsfunctie die de B2B distributie verzorgt van meer dan 70 A-merk fabrikanten zoals Unilever, Procter & Gamble, Reckitt-Benckiser en Colgate-Palmolive. In opdracht van dit netwerk van leveranciers beleveren wij wekelijks honderden adressen. De producten komen uit ons distributiecentrum waar de producten van deze levarnciers gebundeld worden en verzonden worden naar onze afnemers.
Advion werkt op het gebied van duurzaamheid en CO²-reductie nauw samen met haar partners en leveranciers. Door het beter inrichten van onze logistiek hebben wij sinds de oprichting van Advion al miljoenen vrachtwagenkilometers bespaart. Wij zijn continu op zoek naar verbeteringen op dit gebied. Op het gebied van duurzaamheid en CO²-reductie hebben wij gekozen om samen te werken met een logistieke vervoerder die op haar scherpe duurzaamheidsdoelstellingen uitstekende prestaties neer zet op het gebied van transportkanalen en (gekoelde) warehousing en beschikt tevens over het “Lean & Green keurmerk”. Buiten onze duurzaamheidsdoelstellingen om staat het op tijd en correct leveren van bestellingen voor ons altijd voorop.

Bestellen

U kunt het minimale bestelbedrag zien in uw winkelmandje. Tijdens het bestellen zal er worden aangegeven of de order franco (zonder verzendkosten is) of dat u nog niet aan het minimum bestelbedrag voldoet. Om gebruik te maken van het winkelmandje moet u eerst een account hebben.
De minimale afname bij Advion is 1 collo (dit is een omdoos). Afname per stuk is dus niet mogelijk, tenzij 1 collo 1 stuk is. In onze webshop wordt bij elk artikel duidelijk aangegeven hoeveel artikelen er in een (om)doos verpakt zitten en wat de palletbelading is.
Als u het wachtwoord van uw account bent vergeten of kwijt bent kunt u deze opnieuw opvragen. Dit doet u door op het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. U vult het emailadres van uw klantaccount in en u ontvangt automatisch een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Uw wachtwoord wordt beveiligd en gecodeerd bewaard, wij kunnen deze nooit inzien.
Het aanpassen van uw bestelling na plaatsing is afhankelijk van de status van uw order. Als uw zending nog niet is aangemeld voor transport is er een mogelijkheid om (in overleg) de order aan te passen. Neemt u hiervoor telefonisch altijd eerst contact op met de orderafdeling via 088 110 4646.
U kunt eenvoudig bestellingen plaatsen via onze webshop. Hiermee kunt u overzichtelijk reeds geplaatste orders bekijken, herhaalaankopen doen en productgegevens vergelijken. Er bestaat ook de mogelijkheid om geautomatiseerd te bestellen via EDI of XML. U kunt hierover contact opnemen met onze orderadministratie via order@advion.nl.
Ja zeker, u kunt bij ons geautomatiseerd bestellen middels EDI. Neem contact op met de orderadministratie via order@advion.nl met uw EDI specificaties zodat wij uw orders voortaan via EDI kunt versturen. Pakbonnen en facturatie zal (desgewenst) dan ook via EDI verlopen.
Als klantrelatie van Advion kunt u de beschikbare veiligheidsbladen vinden op de productpagina's. Hier staat een knop waarmee u de sheet kunt downloaden. Ontbreekt er een productdatablad? Dan kunnen wij deze voor u opvragen bij de fabrikant. Neem hiervoor contact op met databeheer@advion.nl.
Wij beseffen dat we een bijzondere verantwoordelijk hebben op het gebied van voedselveiligheid in de opslag en het verdere logistieke proces. Wij bezitten het ISO 22000 certificaat en kunnen deze op aanvraag aanleveren. Productspecificaties van food artikelen van Unilever zijn veelgevraagd, deze zijn hier te vinden.
Als klant van Advion kunt u alle afbeeldingen van de artikelen vinden en downloaden bij elk specifiek product. Op aanvraag kunt u ook een downloadlink toegestuurd krijgen met daarin alle benodigde veiligheidsbladen in bulk. Neem hiervoor contact op met verkoop@advion.nl.
Wij bieden onze klanten het hele jaar door een breed en wisselend actieaanbod aan met artikelen uit ons gehele assortiment. Als klant wordt u gewezen wanneer de nieuwe actiefolder online staat. Hierbij bieden we zowel losse artikelen als complete assortimenten voor interessante actieprijzen aan. Daarnaast is het bij bepaalde producten mogelijk om extra korting te krijgen als u per complete palletlaag of pallet bestelt. Kijk hiervoor op de productpagina voor meer informatie over de hoeveelheden en de kortingen.
U kunt het juiste product het best vinden door te zoeken op EAN-code. Als een artikel toch niet (meer) in onze webshop staat kan dat meerdere redenen hebben. Zo kan er een naamswijziging hebben plaatsgevonden of levert de fabrikant het product niet meer omdat het artikel is verlopen of gewijzigd. In beide gevallen kunt u contact met ons opnemen via de email of de telefoon: 088 110 4646 waarbij wij u kunnen informeren en adviseren over een eventueel vervangend product.
Mochten wij een artikel (nog) niet voeren, neem dan contact op met onze verkoopafdeling via
Ondanks dat wij veel investeren in het zorgvuldig aanbieden van de juiste artikelgegevens, kan het voorkomen dat een onjuist packshot van een specifiek artikel is weergegeven. De getoonde artikelnummers en EAN CE code zijn altijd leidend bij orders op de website. Mocht u vragen hebben over de betrouwbaarheid van een specifiek product kunt u de vraag voorleggen aan de verkoopafdeling via verkoop@advion.nl.

Leveren

Wij streven er altijd naar om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Als de bestelde producten bij ons op voorraad staan kunnen wij binnen twee werkdagen uitleveren. Als het product niet op voorraad staat is de levertijd afhankelijk van het leverschema vanuit de fabrikant. Ook dan zullen we er alles aan doe om zo spoedig mogelijk uit te leveren. Een dag voor levering ontvangt u een melding met de pakbon.
Wij leveren franco vanaf een bedrag van €625,-. Tussen de €350,- en €625,- bedrag rekenen wij €30,- vrachtkosten.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag.
Wij leveren ook buiten Nederland. In België hanteren wij een minimaal bestelbedrag en tevens franco huis bedrag van €950,-. Voor informatie over tarieven en levertijden buiten Nederland en België kunt u contact opnemen met ons verkoopteam via verkoop@advion.nl.
Uw bestelling wordt op uw adres dat verbonden is met uw account afgeleverd. Alleen bij hoge uitzondering kan een bestelling opgehaald worden bij onze warehouses. Dit gaat altijd in overleg met onze orderafdeling via order@advion.nl.
Zodra uw order compleet is wordt deze uitgeleverd. Een dag voor levering ontvangt u de pakbon met de artikelen en het aantal colli van uw bestelling.
Een dag voor levering ontvangt u de pakbon met daarop de artikelen die u geleverd zult krijgen. Indien wij een artikel niet tijdig kunnen leveren wordt uw order automatisch omgezet in een backorder zodat dit artikel bij een volgende bestelling meegeleverd zal worden. U kunt in samenspraak met de orderafdeling een vaste afspraak maken over het wel of niet standaard plaatsen van een backorder via order@advion.nl.
Mocht er na de bestelling blijken dat een of meerdere artikel(en) niet leverbaar zijn wordt u door de orderadministratie op de hoogte gesteld van dit feit. U krijgt een bevestiging en eventueel een voorstel voor een vervangend artikel. Voor meer vragen kunt u contact opnemen met de orderadministratie via order@advion.nl of 088 110 46 46.
Hoewel wij onze processen zo hebben ingericht dat eventuele fouten of gebreken worden opgemerkt, kan het voorkomen dat er iets fout gaat of bijvoorbeeld beschadigd tijdens het transport. U kunt dit melden bij order@advion.nl. Stuur hierbij de volgende gegevens mee: Advion artikelnummer; aantal manco/breuk; de pakbon van de chauffeur waar de manco’s en/of breuken zijn geconstateerd en afgetekend.
Mocht er een afwijkende hoeveelheid of een verkeerd artikel geleverd zijn kunt u hiervan melding maken bij de chauffeur. De retourprocedure zal daarna in overleg met u in gang gezet worden.
Uw bestelling wordt op uw adres dat verbonden is met uw account afgeleverd, zonder uitzonderingen.
U ontvangt een dag voor levering de pakbon met de artikelen die geleverd gaan worden en de artikelen die in backorder staan. In overleg met u zullen wij de betreffende artikelen bij een volgende bestelling meeleveren.

Betalen

De betalingsvoorwaarden zullen met u afgestemd worden zodra u klant bent geworden van Advion.
De betaalgegevens vindt u op elke factuur in de rechter kantlijn. Onze betaalgegevens zijn: IBAN: NL50 INGB 0009 0301 11 BIC: INGBNL2A
De financiële administratie is elke werkdag bereikbaar via administratie@advion.nl of 088 110 4646.